Инициативи


Sofia PR Summit 2015 - Силата да разказваме истории в бизнеса
Sofia PR Summit 2015 - Силата да разказваме истории в бизнеса

Sofia PR Summit 2015 - Силата да разказваме истории в бизнеса

Sofia PR Summit 2015 ще се проведе на 29 април, от 13:30 до 18:00 ч., в зала Сердика, хотел Парк Инн, ул. Атанас Дуков 36. Началото на регистрацията започва от 13:00 ч.

Sofia PR Summit 2015 ще събере на едно място отново изтъкнати лектори и избрана професионална аудитория от България и Европа. По време на форума ще бъдат обсъдени и представени най-новите тенденции в сферата на професионалните комуникации и по-специално за това как да бъдем успешни в бизнеса чрез умело разказване на истории. Експерти с международен опит ще споделят различни гледни точки и актуални възгледи за този ефективен метод на комуникация и най-доброто от практиката за създаване на ангажиращо потребителско изживяване и взаимодействие.
 
Нашите лектори са утвърдени експерти, сред които:
 
Д-р Зехра Гюньор, президент на Международната ПР асоциация (ИПРА) за 2014 г. и председател на международното жури в BAPRA Bright Awards 2015;
Лили Загорчева, управител на студио за създаване и разпространение на инфографики и моушънграфики Infograffiti и ПР професионалист с богат опит;
Кристоф Жинисти, международен ПР гуру и специалист по социални медии;
Дамян Обал, основател на Edgar, UX дизайнер с докторска степен в компютърните науки и дълбока страст към историите на марките.

Ако искате да сте запознати с актуалните световни тенденции в ПР индустрията, да заемете конкуретни позиции в бизнеса и да бъдете ефективни комуникатори, то Sofia PR Summit 2015 е събитието, което трябва да посетите!
 
Регистрирайте се сега!
 
Такса за ранна регистрация до 27 март: 50 лв.
Такса за стандартна регистрация: 80 лв. 

За регистрация изпратете имейл на office@bapra.bg и направете банков превод със следните реквизити: Получател: Българска асоциация на ПР агенциите, Банка ДСК, IBAN: BG13STSA93000001434292, BIC: STSABGSF. Посочете три имена, позиция и име на компания.

Актуална информация за Sofia PR Summit 2015 можете да следите и в социалните ни мрежи с хаштаг #baprasummit.

Ако желаете да получите допълнителна информация за събитието, изпратете своето запитване на: office@bapra.bg.
***
 
За Sofia PR Summit
Sofia PR Summit e регионален ПР форум, който Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) организира за първи път в рамките на петото юбилейно издание на годишните ПР награди BAPRA Bright Awards през 2014 г. Sofia PR Summit е платформа, която дава възможност за дискусия и извеждане на ключови тенденции и нови стратегии в индустрията в Източна Европа и на Балканите. Събитието предлага благоприятна среда за установяване и поддържане на ползотворни бизнес възможности за всички участници. Първото издание на регионалния ПР форум - Sofia PR Summit 2014 събра на едно място изтъкнати ПР и комуникационни специалисти от България, Сърбия, Австрия и Белгия. Основният фокус на форума беше: “ПР в социалната ера: тенденции и възможности”. Пред избрана професионална аудитория бяха обсъдени ключови тенденции в съвременните корпоративни комуникации. 

 BAPRA Bright Awards
BAPRA Bright Awards

BAPRA Bright Awards
Наградите BAPRA Bright Awards са учредени през 2010 г. и бързо се утвърдиха като единствения форум у нас, който дава възможнот на ПР професионалистите да сравнят своите постижения със световната ПР практика. Всяка година изцяло международно жури оценява най-успешните ПР кампании в България. Членовете му са забележителни ПР и комуникационни експерти, признати на световно ниво. С всяка изминала година броят на заявките за участие расте значително. Изборът на победителите е напълно конфиденциален, като всеки член от журито оценява самостоятелно постъпилите кандидатури в дадена категория. 

Категориите в конкурса са 7:

- Кампания за устойчиво развитие;

- Специално събитие;

- Иновативна кампания;

- Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел;

- Комуникационна кампания на годината;

- Комуникационна кампания в публичния сектор;

- Агенция на годината.
 
 
Виж повече

 

Проект „Ефективни комуникационни кампании на държавната администрация"
Проект „Ефективни комуникационни кампании на държавната администрация"

Проект „Ефективни комуникационни кампании на държавната администрация"
През 2012 година като единствената браншова организация, обединяваща в себе си най-големите PR компании на българския пазар, БАПРА започна инициатива за подобряване на практиките в областта на обществените поръчки в сферата на комуникациите. В началото на годината бяха инициирани поредица от срещи на членове на УС на Асоциацията и представители на Министерството по европейските въпроси и Министерски съвет.
 
Целта на тази инициативата е да бъде създадена максимално етична среда, в която компаниите от сферата на комуникациите да могат да изпълняват своята професионална роля на консултанти, а не само на изпълнители по обществени поръчки. През март 2012 година част от членовете на Асоциацията създадоха работна група, която изготви и представи на държавната администрация препоръки за добри практики в областта на дейностите по информация и публичност, финансирани по оперативните програми на Европейския съюз. Към инициативата се присъединиха и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение (БАМОР).
 
В началото на юли беше осъществена и най-голямата до момента дейност по проекта – семинар „Ефективни комуникационни кампании на държавната администрация“. Семинарът представи гледната точка на професионалистите в областта на публичните комуникации, рекламата и социологията за по-ефективното планиране, организация и провеждане на дейности по информация и публичност по оперативните програми. В обучението се включиха представители на политическите кабинети на Министерствата, на управляващите органи по Оперативните програми, на структурите за контрол и одит по изпълнението на оперативни програми, специалисти по комуникации и публичност и звената за Връзки с обществеността и др. В рамките на двудневното събитие представители на БАПРА, БАКА и БАМОР проведоха и среща с министри от кабинета за определяне на комуникационните приоритети на оперативните програми за следващия програмен период и обсъдиха комуникационните предизвикателства при реализиране на тези приоритети.
Като част от ангажиментите на БАПРА по проекта, Асоциацията се ангажира с написването на Ръководство за планиране, подготовка и изпълнение на мерките за информация и публичност по оперативните програми, което да улесни комуникационните специалисти от държавната администрация при тяхната работа по обществени поръчки в сферата на комуникациите. 

Благотворителна акция "Мартеници за мир и толерантност"
Благотворителна акция "Мартеници за мир и толерантност"

Благотворителна акция "Мартеници за мир и толерантност"
 
През 2014 г. Българска асоциация на ПР агенциите стартира инициатива в подкрепа на децата бежанци в България. За първи път членовете на БАПРА обединиха усилия в името на обща кауза за толерантност, в подкрепа на децата бежанци. По този повод се роди идеята за реализацията на благотворителна акция под надслов „Мартеници за мир и толерантност“. Акцията се проведе на 21.02.2014 г. в бежанския лагер във Военна рампа, гр. София.
 
В нея се включиха представители на комуникационните агенции, членове на БАПРА. По време на събитието те разказаха на своите малки приятели за българските обичаи и традиции, свързани с Баба Марта. Всички заедно, в продължение на 3 часа се забавляваха и твориха, като бяха направени повече от 100 мартеници.
 
На 1-ви март изработените мартеници бяха изпратени до партньори, приятели и клиенти на членовете на БАПРА с призив да дарят по сметка на Български дарителски форум: IBAN: BG43RZBB91551061039424, BIC: RZBBBGSF. Дарените средства ще се използват за дейности, свързани с обучението и интеграцията на деца бежанци.  
 
„Радостен съм, че тази инициатива е вече факт и успяхме да обединим усилията си в една толкова значима кауза като тази за децата бежанци. Вярвам, че доброто, което направихме днес ще донесе още повече добро в бъдеще. Ние, в БАПРА ще продължим да работим заедно за обществено значими проблеми и теми, сложни от комуникационна гледна точка“, коментира г-н Николай Неделчев, председател на Управителния съвет на БАПРА за 2013-2015 г.
 
Благотворителната акция „Мартеници за мир и толерантност“ е първата от поредица бъдещи съвместни инициативи на БАПРА в подкрепа на ефективна и градивна комуникация в обществото.
 

Етична акция за ефективна и градивна комуникация
Етична акция за ефективна и градивна комуникация

Етична акция за ефективна и градивна комуникация
Спазването на високи етични професионални стандарти е един от основните принципи в дейността на Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА). От създаването си  Асоциацията работи в подкрепа на ефективна и градивна комуникация в обществото. По този повод членовете на БАПРА се обединиха и проведоха етична акция, с която да се разграничат от ПР практики, в които се пренебрегва отговорността към обществото и се прилагат некоректно подходи при взаимодействие с публиките. Подобни действия уронват престижа на ПР професията и изграждат вредни тенденции в обществото ни. Неетичните практики излагат на риск както репутацията на самата агенция, така и репутация на нейния клиент.
 
На 25.02.2014 г. БАПРА изпрати Етичния кодекс на ПР специалистите в България до всички народни представители на 42-то Народно събрание на Република България, до българските евродепутати и до извънпарламентарно представените политически партии у нас с призива за честна, прозрачна и почтена комуникация в българския политически живот и  в частност по време на предстоящата кампания за европейски избори 2014.

Доверието е ключов фактор за обществено развитие и ние считаме за наша професионална отговорност да работим за изграждането му.

БАПРА е единствената българска браншова организация, чийто членове са най-авторитетните и големи български ПР агенции и клонове на международни компании за публични комуникации.  Всички членуващи компании приемат и спазват стриктно принципите на Етичния кодекс на ПР специалистите в България.

Sofia PR Summit
Sofia PR Summit

Sofia PR Summit
Sofia PR Summit e регионален ПР форум, който Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) организира за първи път в рамките на петото юбилейно издание на годишните ПР награди BAPRA Bright Awards.
 
Sofia PR Summit е платформа, която дава възможност за дискусия и извеждане на ключови тенденции и нови стратегии в индустрията в Източна Европа и на Балканите. Събитието предлага благоприятна среда за установяване и поддържане на ползотворни бизнес възможности за всички участници.

Sofia PR Summit 2014
Sofia PR Summit 2014

Sofia PR Summit 2014
Първото издание на регионалния ПР форум - Sofia PR Summit 2014 събра на едно място изтъкнати ПР и комуникационни специалисти от България, Сърбия, Австрия и Белгия, които споделиха добри практики, идеи и актуални възгледи. Основният фокус на форума беше: “ПР в социалната ера: тенденции и възможности”.
 
Пред избрана професионална аудитория бяха обсъдени ключови тенденции в съвременните корпоративни комуникации.
 
Основната идея, която се открои по време на форума е, че силата на социалните мрежи са жизненоважен ресурс за корпоративните комуникации, дори и в случаите на негативен контекст. Те предоставят уникална възможност за бърза обратна връзка от потребителите. Факт, който компаниите и комуникационните специалисти оценяват все повече.
 
Тезата, че „ПР-а изгражда доверие, а рекламата води до продажби“ предизвика оживена дискусия  в панела на тема „ПР и реклама – синергия или строго разделение“.
 
Дискусията в панела „ПР – бизнес, професия или манипулация“ се насочи към тезата, че съвременните комуникации бягат от манипулацията, тъй като търсенето на автентично съдържание, потвърдено от повече потребители в социалните медии, оказва натиск и налага промяна на традиционните практики. Прозрачността на общуването в социалните медии кара ПР специалистите да бъдат по-почтени, но същевременно крие и капани за нови манипулации.
 
Sofia PR Summit стартира с участието на Жюстин Томс, експерт в областта на социалните медии, ПР и маркетинга, като сподели личния си опит по темата. Вторият ключов лектор - Андрю Джонсън, управляващ директор и партньор в Havas Public Affairs в Брюксел говори по темата „Пъблик афеърс аспектите на ПР-а , употребата на социалните медии в тази област в Брюксел и защо не се срамува да се нарече "лобист".
 
Някои от вдъхновяващите цитати и актуални възгледи, споделени по време на Sofia PR Summit 2014:
"Хората може вече да не вярват на нищо, но започнаха да вярват на самите себе си.", Деница Сачева, заместник-председател на Управителния съвет на Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА);
"Голямото предизвикателство пред ПР специалистите в социалните мрежи е да се справят с избухванията на потребителите. Най-важното в случая е диалогът.“ Велислава Попова, главен редактор на Dnevnik.bg;
Сътрудничеството между ПР и рекламата на ниво продуктов маркетинг е невъзможно - важното е историята на марката да бъде увлекателно разказана.“, Милин Джалалиев, Saatchi&Saatchi България;
"Хората от рекламата и ПР-а мислят различно и няма как да се обединят. Едните искат да продават, а другите изграждат доверие", Юрген Ганголи, член на УС на Австрийската ПР асоциация и Управляващ директор на австрийската ПР агенция The Skills Group, филиал на FleishmanHillard International Communications;
 
Нашите изтъкнати лектори и панелисти:
Жюстин Томс, експерт в областта на социалните медии, ПР и маркетинг;
Андрю Джонсън (Andrew Johnson), управляващ директор и партньор в Havas Public Affairs, Брюксел”;
Деница Сачева, член на Управителния съвет на БАПРА и модератор на панела „ПР – бизнес, професия или манипулация“;
Максим Бехар, член на Управителния съвет на БАПРА и модератор на панела „ПР и реклама – сътрудничество или разцепление“;
Мая Герасимова, маркетинг директор, Девин АД;
Теодора Борисова, мениджър „Пъблик афеърс“, Солвей България;
Велислава Попова, главен редактор, Dnevnik.bg;
Юрген Ганголи (Jurgen Gangoly), член на Управителния съвет на Австрийската ПР асоциация (PRVA) и Управляващ директор на австрийската ПР агенция The Skills Group, филиал на FleishmanHillard International Communications;
Срба Йованович (Srba Jovanovic), управител на Action Global Communications Сърбия;
Ваня Бабанин, ръководител отдел „ПР и Корпоративни комуникации“, Балкан Стар и регионален координатор на Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD);
Милин Джалалиев, Управител в Saatchi&Saachti, България;
Мартин Милиев, Мениджър в Персептика, България.
 
Sofia PR Summit 2014 се проведе със съдействието на Световния комуникационен форум Давос, Dve Events, Perceptica и медийната подкрепа на ManagerNews и marketing360.eu.
 


May

Книга на месеца

Споделеното знание и опит от BAPRA Bright Awards 2016



ПР календар





Copyright ® 2014 bapra