Жури

BAPRA Bright Awards е първият PR конкурс в България, в който кандидатурите се оценяват изцяло от международно жури. Членовете му са признати комуникационни експерти с дългогодишен опит в областта.

Председател

Кристоф Жинисти


Международен PR гуру с повече от 20 години опит като специалист по социални медии, управление на репутацията и кризисни комуникации. Понастоящем г-н Жинисти работи като директор и ръководител на дигиталните комуникации на FTI Consulting в Брюксел. Създател и организатор на международния цикъл от конференции ReputationTime, чието първо издание е проведено в Париж на 11 януари 2013 г. Преди това г-н Жинисти е работил в най-голямата PR компания в света – Еделман, на лидерската позиция заместник управляващ дирекор за Европа, Близкия Изток и Африка (2011-2012). Смятан е за един от основните двигатели, допринесли за развитието на дигиталните комуникации в Европа. Бил е президент на Международната PR асоциация (ИПРА) за 2013 г. През 2008 г. основава неправителствената организация “Интернет без граници” (фр. език: Internet sans frontiers). Дейността на организацията е посветена на насърчаването на свободата на словото онлайн. През 2011 г. организацията се преименова на WebDiversity.

Членове

Алард ван Вийн


Алард ван Вийн е предприемач от холандско-канадски произход, с богат опит в управленското консултиране, изследванията, дизайна, здравеопазването, недвижимите имоти и технологиите. Създава своята първа комуникационна компания през 1967 г., която през 1973 г. става част от Noram Group, канадска група от независими компании, основана и собственост на г-н ван Вийн. Групата става 3-та по големина и първата, предлагаща интегрирани комуникациони услуги в Канада, която обслужва над 300 клиента в правителствения, корпоративния и обществен сектор. Г-н ван Вийн е заемал този пост до 1994 г. и чрез своите компании е предоставял консултиране на високо ниво на широк кръг от регионални, национални и международни корпорации, както и на правителства, в Канада и извън страната. Алард е основател и съдружник на PROI Worldwide, най-голямата партньорска организация от независими компании за интегрирани комуникации, основана през 1970 г. Бил е нейн председател през 1982, 1988 и 1990 г., от 1994 до 2013 г. е заемал длъжността секретар, а от 2014 г. работи за организацията като управляващ директор.

През 2015 г., вярвайки, че комуникациите създават условия и водят до социална промяна в здравеопазването, икономическото развитие, отговорност за околната среда, ефективни правителствени организации и като цяло във всички човешки дейности, оказващи влияние върху световните общности, г-н ван Вийн финансира и основава базираната в САЩ организация PR Trust. Нейната мисия е да подпомага млади комуникационни специалисти в развиващите се страни, като дава възможности за обучение при навлизане в професията. 

Андрей Баранников


Главен изпълнителен директор на агенция SPN Communications с офиси в Москва, Санкт Петербург, Алматѝ и Киев. Андрей има 24-годишен опит в PR индустрията. От 2013 г. е член на Изпълнителния комитет на Световната PR организация (ICCO), от 2012 г. е председател на AKOS (Руския клон на ICCO) и вицепрезидент на Руската PR асоциация (RASO). От 2003 г. е председател и на Северозападния клон на RASO. Член е на Международната PR асоциация (ИПРА), Международната асоциация на бизнес комуникаторите (IABC) и академик в Руската PR академия (RAOS). Г-н Баранников е носител на много престижни руски и международни PR награди: SABRE Awards (2006-2008, 2010-2014), Global SABRE Awards (2011-2013), IPRA Golden World Awards (2002, 2004, 2010, 2012-2014), IABC Gold Quill (2012, 2014), Cannes Corporate TV & Media Awards (2011, 2012, 2014), Media Manager of Russia (2006, 2011), The Silver Archer (2002, 2007, 2008, 2009) и други. Основатeл и председател на организационния комитет на международния комуникационен форум „Балтийски уикенд“, www.balticweekend.com/en, от 2001 г. и заместник председател на организационния комитет на националния PR конкурс PROBA-IPRA Golden World Awards, www.pr-proba.ru (от 2000 г.). Г-н Баранников участва като жури и експерт в редица руски и международни PR конкурси. 

Андрю Джонсън


Понастоящем работи в Rohde Public Policy - водеща пъблик афеърс агенция, развиваща дейността си главно в сферата на здравеопазването в Брюксел. Преди това е заемал поста на управляващ директор и партньор в Havas Public Affairs в Брюксел. Експерт с над 22 години опит в областта на правото на ЕС и пъблик афеърс. Андрю е квалифициран адвокат, който има право да пледира във висши съдебни инстанции. С богатия си опит във всички аспекти на политиката за вътрешен пазар, здравеопазване, околна среда, защита на потребителите, промишленост, конкуренция и търговска политика, е управлявал редица  големи и паневропейски кампании. Бил е председател на работна група на Американската търговска камара (AmCham) за по-доброто разбиране на регулациите на ЕС (2001-2003) и член на Съвета на Британската търговска камара (2003-2007). От 2007 г. до сега е вицепрезидент на Комисията по пъблик афеърс към Съвета на Британските търговски камари в Европа (COBCOE). От 2007 г. работи и в Управителния комитет на Европейската асоциация на агенциите за пъблик афеърс (EPACA). Отговаря за преработката на Вътрешните правила и процедури на EPACA и за етичното и професионално обучение в рамките на Асоциацията. Андрю е гостуващ преподавател по „Теория и практика на лобирането в ЕС“ в един от най-известните парижки университети - Дофин. Редовно пише и изнася лекции на теми, свързани с пъблик афеърс. 

Анита Балатон


Анита е главен изпълнителен директор на PR агенция Café, основана през март 2001 г. Член на Унгарската PR асоциация от 1991 г. Анита има богат ценен опит в изграждането на марки, вътрешни комуникации, корпоративна социална отговорност и кризисни комуникации. През 1997 г. основава Moana PR studio - една от най-големите агенции извън столицата Будапеща, която предоставя комуникационно обслужване предимно на доставчици на обществени услуги. От 1998 до 2002 г. Анита управлява комуникациите на Унгарската федерация по гребане. Също така, е била част от преоценката и преустройството на PR в този спорт. През 2002 г. е ръководила комуникациите на Европейските първенства по гребане. Редовно изнася лекции в университети и презентации на различни конференции. 

Анна Крайевска


Един от основателите на PR агенция NBS, Полша през 1990 г. и нейн президент от 2004 г. Анна полага основите за развитието на PR индустрията в Полша. Тя е PR професионалист с повече от 25 години опит в управлението на кризи, корпоративен и финансов PR, връзки с инвеститори. Тя е преподавател по специалност „Връзки с инвеститорите“ за следдипломни квалификации във Варшавския университет. През 2013 г. става член на Комисията по етика в PR индустрията в Полша. През последните години Анна е консултант на редица първични публични предлагания, сред които на полския застраховател PZU, полски банки като Pekao SA, BZWBK, BRE Bank и Варшавската фондова борса. Работи по сделки за сливания и придобивания за компании като Orange, AXA, ADM, Électricité de France и BNP Paribas.  Тя предлага консултиране по управление на кризи и провежда семинари за кризисни комуникации. Изучавала е етнология в Ягелонския университет в Краков, Полша и Университета Париж-Х (Нантер). 

Барт де Врийс


Г-н де Врийс е президент на Международната PR асоциация (ИПРА) за 2016 г. Професионалист с над 25 години опит в ПР индустрията като управляващ директор на агенция HvdM - една от двете най-стари PR агенции в Холандия. Той има опит в управление на корпоративна репутация, маркетингов PR и кризисни комуникации. Г-н де Врийс води семинари за комуникационно творчество, медийна прозрачност, подготовка за кризи и кризисни комуникации. Разработил е програми за корпоративна социална отговорност и следи за тяхното изпълнение. Барт де Врийс е член на борда на ИПРА от 2009 г., бил е директор на Асоциацията за 2015 г. Също така е член на Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD).

Дамян Обал


През 2013 г. заедно със своя екип основава Edgar – компания, която по невероятен начин свързва малки и средни компании с най-добрите разказвачи на истории да работят за техните марки и продукти. Той е UX дизайнер с докторска степен по компютърни науки и дълбока страст към историите на марките. Дамян е член на IxDA (Interaction Design Association), основател на словенския й клон и също така съосновател на Service Design Jams в региона. Започва своята кариера като писател, скоро след това става главен редактор. В ролята си на творчески директор в DDB ръководи екипи от дизайнери и програмисти, като разработват невероятни продукти и услуги. Тогава се появява неговата страст за създаване на ангажиращо потребителско изживяване и взаимодействие (UX). Отказва се от рекламата и основава собствено студио за дизайн и UX и работи за компании като CNN, AP и Mayo Clinic. Неговият интерес да комбинира дизайна, технологията и антропологията го кара да следва докторска степен по „Взаимодействие човек-компютър“ (HCI). Бил е асистент-преподавател в Словения, Финландия и Румъния и лектор в редица конференции за UX и силата на историите  в научните изследвания. 

Елена Фадеева


Ръководи FleishmanHillard Vanguard в Русия и разширява дейността на компанията в страните от бившия Съветски съюз. Тя е консултант с дългогодишен опит в управление на репутацията, пъблик афеърс и международни комуникации. Елена основава Vanguard PR през 1993 г. в Москва. Заема водещи позиции в няколко неправителствени организации в Русия, включително е почетен председател на борда на Руската асоциация на комуникационните агенции и ръководител на комуникационния отдел на Руския съюз на индустриалците и предприемачите. Елена е обявена за една от водещите руски ръководители от Асоциацията на управителите в Русия и в. „Комерсант Дейли“ за 2012 г. и 2013 г. Получава награда „Медия Мениджър на годината“ за 2013 г. за приноса си към развитието на индустрията. Елена е доцент във Висшето училище по икономика в Москва, води специална програма във Философския факултет в Московския държавен университет и в Санкт-Петербургския държавен университет.

Д-р Зехра Гюнгьор


Президент на Международната PR асоциация (ИПРА) за 2014 г. Д-р Гюнгьор е член на Турската PR асоциация (TUHID), учредител и бивш член на борда на Турската асоциация на жените предприемачи (KAGIDER) и клуба Propeller. През 1999 г. основава PR агенция STAGE Communications Consultancy, като преди това е работила 20 години като икономически журналист. Д-р Гюнгьор е член на ИПРА от 15 години и работи в Борда и в Съвета на ИПРА от 12 години. Д-р Зехра Гюнгьор притежава магистърска и докторска степен по „Комуникации“, заедно с бакалавърска степен по „Английска литература“. Лектор е по комуникации в два частни университета в Турция

Кренгута Росу


Един от основателите на Румънската PR асоциация и Клуба на румънските PR компании. Г-жа Росу е член на Управителния съвет на Центъра за независима журналистика. Тя е PR професионалист с над 20 години опит в областта на комуникациите. Тя е основател на агенция DC Communication и автор на над 500 статии като журналист и експерт по комуникации. 

Ксения Ренко


Основател и управляващ директор на Jupiter Strategic Communications. Г-жа Ренко е старши комуникационен експерт, работещ по европейски проекти в Адриатическия регион, предимно на антикорупционна тематика. Също така е основател, бивш президент и вицепрезидент на Хърватската професионална PR асоциация. Г-жа Ренко е редактор на първия наръчник по PR в Република Хърватска. 

Лула Заклама


Президент и управляващ директор на агенция Rada Research & Public Relations Co. Президент на Международната PR асоциация (ИПРА) за 2006 г. Г-жа Заклама е експерт с 50-годишен опит в комуникационния сектор. Нейната експертиза се базира на богатия й опит в разработването на маркетингови и комуникационни стратегии за мултинационални и египетски компании в Египет. През 2006 г. е избрана за една от 50-те водещи арабски бизнес дами в Близкия изток от сп. Forbes (Близкия Изток) и една от 50-те водещи жени предприемачи в света от Star Group, със спонсорството на IBM и сп. Fortunе през май, 1998 г. Г-жа Заклама получава наградата Atlas за цялостно творчество от Американското дружеството по връзки с обществеността през октомври 2007 г. През 2013 г. получава признание от Международната рекламна асоциация (IAA) за принос си към комуникационната индустрия повече от 50 години. 

Пол Хоугън


Директор „Планиране“ и партньор в FleishmanHillard за Европа, Близкия Изток и Африка. В тази роля, той е отговорен за изследвания, анализи и развитие на актуални възгледи и идеи за панрегионални и значими местни клиенти. Също така ръководи усилията на компанията за стратегическа интеграция, които носят на клиентите свежи идеи, реализирани в платени, спечелени, социални и собствени медии. Пол е един от най-опитните стратегически планьори и фасилитатори в ПР индустрията. Има 30-годишен международен опит в ПР консултирането в САЩ, Европа, Близкия Изток и Африка. Работил е за Golin/Harris, Hill&Knowlton, Edelman и The Engine Group. Пол е специалист с богат опит в различни области, включително потребителски и корпоративни кампании, В2В комуникации, технологии и здравеопазване. Ръководил е планирането за многогодишни глобални програми за клиенти като McDonald’s, Shell, Unilever и Coca-Cola. Два пъти е награждаван от британското списание PR Week в категория „Най-добра международна кампания на годината“.

Д-р Сара Рьотцер


Д-р Сара Рьотцер е директор Корпоративни връзки с медиите във Водафон, Германия. Преди това е била над 8 години консултант по стратегически комуникации в CNC – Communications & Network Consultant в Мюнхен и Франкфурт. Тя е всестранно развит специалист, който има познания по всички видове комуникационни дейности, но нейните специализирани области на компетентност са кризите и променящите се ситуации. Завършила е Комуникационни науки, икономика и маркетинг в Германия, а докторската й дисертация изследва професионализацията на корпоративните комуникации в семейния бизнес.

Франсис Ингам


Главен изпълнителен директор на Световната PR организация (ICCO), представляваща над 2500 PR компании чрез национални браншови асоциации в 32 страни от Европа, Азия, Африка, Северна и Южна Америка и Австралия. Г-н Ингам е генерален директор на Британската асоциация на PR агенциите (PRCA).

Юрген Ганголи


Управляващ директор на австрийската PR агенция The Skills Group, филиал на FleishmanHillard International Communications. Неговата агенция отбеляза 30-та си годишнина през 2014 г. и от своето основаване през 1984 г. е сред водещите комуникационни консултантски агенции в Австрия. Юрген Ганголи е специализиран в управление на проблемни ситуации и теми, кризисни комуникации и стратегическо консултиране. През последните години, заедно със своя екип, е един от най-често награждаваните европейски PR експерти в международен план. От 2010 г. насам е печелил 5 пъти SABRE Gold Awards (EMEA), 4 пъти 1-ва награда на The Austrian Best Practice Award, 2 пъти PR Prize (2013, 2014), 2 награди от German PR Report Awards. През 2013 г. за трети път получава популярната награда Austrian State PR Award. Г-н Ганголи е член на Управителния съвет на Австрийската PR асоциация (PRVA), отговорен за международните отношения и стандартите за качество и член на Управителния съвет на Световната ПР организация (ICCO), представлявайки Австрия.  Г-н Ганголи е автор на редица публикации за онлайн комуникации и електронна търговия и редовно е лектор по теми, свързани със социални медии и масови комуникации. 

Ян Боман


Специалист с богат опит в областта на комуникациите, PR и пъблик афеърс, базиран в Копенхаген. Управляващ директор в Boman Communications/PRN (Дания). Бил е вицепрезидент на Датската асоциация на PR агенциите, член на Управителния съвет на Световната PR организация (ICCO) и е журирал в редица европейски PR конкурси. Завършил е „Логистика и мениджмънт“ в Copenhagen Business School, а в работата си като PR и комуникационен специалист се придържа към принципа „По-малкото е повече – освен в случаите, когато сложното изглежда наистина страхотно.“